Ultimile Aparitii

Cele mai cautate

                                                   

Maxime

Cugetari ale lui...

Latina

Legile lui Murphy despre management

Un manager bun poate lua o decizie fara a avea informatii suficiente.

 

Un manager perfect poate lua o decizie fara a avea nici un fel de informatii.

 

Cand un manager vrea sa-si impresioneze subalternii cu detalii sofisticate, inseamna ca el a pierdut din vedere obiectivul final.

 

Un plan bun astazi este mai necesar decat unul perfect maine. 

 

Daca o problema conduce la prea multe sedinte, atunci sedintele devin mai importante decat problema insasi.

 

  Atunci cand nu este necesar sa se ia o hotarire, este necesar sa nu se ia nici o hotarare.

 

  Daca nu-i poti convinge pe birocrati, atunci creeaza confuzie.

 

Eficienta unei sedinte este invers proportionala cu numarul participantilor si cu timpul afectat. *

 

Durata unei sedinte creste cu patratul numarului de participanti. 

 

Legile lui Murphy despre management

 

Daca dai dispozitii, sa fie verbale. Cele scrise pot fi folosite mai tirziu impotriva ta.

 

 Un management bun este expresia unei mari idei.

 

Schimbarea lucrurilor este o tema preferata a oricarei conduceri.

 

Oricat de mult muncesti, niciodata nu faci destul.

 

Ceea ce nu faci este intotdeauna mai important decat ceea ce faci.

 

Cand esti in dubiu, murmura.

 

Cand esti in dificultate, deleaga pe altcineva sa rezolve problema.

 

Cand esti direct raspunzator, cantareste.

Legile lui Murphy

 

Timpul inseamna bani.

 

 Nu exista pranz gratuit.

 

Prima lege a managementului este ca exista.

 

 Cine detine aurul stabileste regulile.

 

Cei ce au primesc.

 

 Cei ce pot fac.

 

Cei ce nu pot ii invata pe altii.

 

Cei ce nu-i pot invata pe altii administreaza. Indecizia este baza flexibilitatii.

 

 Orice este posibil daca nu stii despre ce vorbesti.

 

Nu crea nici o problema pentru care nu ai nici un raspuns.

 

 Oricine poate lua o decizie daca are suficiente informatii.

 


Optiuni

 

 

Cheltuielile tind sa creasca pana egalizeaza veniturile.

Orice problema tehnica poate fi rezolvata daca sunt destui bani si, respectiv, destul timp.

 

Din pacate, nici una dintre cele doua cerinte nu poate fi indeplinita.

 

 Tehnologia este dominata de doua tipuri de oameni: a) cei care inteleg ceea ce conduc; b) cei care conduc ceea ce nu inteleg.

 

Daca exista o cale de intarziere a unei decizii importante, un bun management o va gasi.

 

In orice intreprindere, munca se orienteaza spre nivelele cele mai de jos ale ierarhiei.

 

 Daca o idee a supravietuit unui sistem birocratic si a fost implementata, inseamna ca nu a fost deloc interesanta.

 

 In orice intreprindere exista o persoana care stie tot ce se intampla aici. Aceasta persoana trebuie data afara.

 

Mai usor sunt recunoscute talentele din alta parte decat talentele din propria companie.

 

Recrutarea personalului inseamna de multe ori triumful sperantei fata de experienta.

 

Timpul afectat fiecarei probleme de pe agenda sedintei va fi invers proportional cu importanta ei.

 

Cu cat doresti mai putin sa faci parte din tot felul de comitete si comisii cu atat vei fi rugat mai mult sa o faci. 

 

 Nu veni niciodata cu idei noi, care ti se pot da inapoi ca sarcini.

 

Pentru fiecare viziune exista o contraviziune, la fel de atragatoare.

 

 Sedintele sunt evenimente in care minutele conteaza, dar orele nu.

 

Daca parasesti camera risti sa fii ales.

 

Nu exista un moment mai prielnic ca acum, pentru a amana ceea ce nu vrei sa faci.

 

Cu cat un plan este mai complicat si mai grandios, cu atat sansele lui de esec sunt mai mari.

 

Cu cat planifici mai bine un proiect, cu atat este mai mare riscul de confuzie, atunci cand ceva nu merge bine.

 

 

 Pentru saritura in inaltime este mai bine sa antrenezi un om care sare 2 m, decat doi oameni care sar fiecare 1 m.

 

 Cheltuielile banale pot fi rezolvate destul de repede; chestiunile importante nu sunt rezolvate niciodata.

 

 Rezolvarea a "n+1" probleme necesita un timp dublu fata de rezolvarea a "n" probleme.

 

Rezolvarea a 90% dintr-o problema se face de obicei in 10% din timp, restul de 10% rezolvandu-se in 90% din timp.

 

 Nimic nu este imposibil pentru cel care nu trebuie sa le faca singur.

Daca un subordonat iti pune o intrebare particulara, dar pertinenta, priveste la el de parca si-ar fi pierdut sensul realitatii.

 

Cand isi va pleca ochii, parafrazeaza-i intrebarea.

 

Gandeste inainte de a actiona.

 

Este bine ca in afara biroului sa ai mersul grabit pentru a nu da prilejul subordonatilor sa-ti puna intrebari.